10 Şubat 2012 Cuma

Ledler ile Dekoratif Aydınlatma


sözüm ona onca zamandır elektrik elektroniğe kafa patlatıyorum bisürü şey yaptım ama şöyle dönüp arkama bakıp bak bunu ben yaptım diğerek gösterebileceğim bir şey olmamışdı bu durm kafamda gezinen tilkilerden biri olmuştu bizim evde ahşapdan bir maket gemi vardı sene 95 den kalma büyükce güzel bir gemi gözüme ilişdi bi el atayım dedim zamanında aydınlatma kurulmuş ama adi ampuller ile hepsini söktüm 3 ve 5 mmlik ledler ile yeniden süsledim 10mm led de aldımama tahmin ettiğim gibi daha çok işik verme durumları yok 3mm ne ise 5mmde 10mmde aynı ben süsleme yaparken 6sı mavi 4 ü yeşil 2si kırmızı 12 led kullandım güzelde bir çalışma oldu geceleri açık kalıyor salonu ve holu aydınlatıyor



neyse ben işin elektronik kısmına deyincem daha çok ledleri ısınmadan ve yanmadan en yüksek verimle sürmek için güzel bir devre kurmalıyız ben voltaj bağlı bir devre kurdum çünkü kaç led kullanacağım başta belli değildi olsa ampere bağlı sürücüler daha kaliteli olur
devremde çıkış voltajı olarak ultra parlak ledlerin voltajı olan 3.2 volta ihtiyacım vardı böyle ara voltajlar için en uygun eleman LM317 dir bu devreler çok basitdir iki adet direnç vardır bunlardan birincisi sabit kalmalıdır ve değeri 240r veya 220r olmalıdır ki ben 220r seçtim birde birinci diren 2w falan olmalıdır yoksa yanar 2. direnç ise değişkendir ve bu direnç voltajı belirler bizim istediğimiz değeri 330rlik direnç sağlar

gemide iki adet normal led var bunlar ultra parlaklardan daha az voltaj ile çalışır bunu sağlamak için kırmızı ledlere seri 100r direç bağlamak iş görür devremize birde doğrultma devresi eklenise 5vden 30vye kadar bütün voltajlarda çalışabilir biraz ısınır ama korkmayın max. 125 dereceye çıkarki onuda bu devre sağlamaz ama siz yinede dokunmayın elinizi yakabilirsiniz

birçok bilgimi borçlu olduğum Yavuz Erol abimizinde 2007 senesinde bir dergisinde yayınlanan güzel bir yazısı var o benimkinden çok daha hoş ve güzel anlatımda geyet açık



bu linkden yavuz abinin bu projesi hakkındaki tüm bilgilere ulaşabilirsiniz
http://www.biltek.tubitak.gov.tr/gelisim/elektronik/dosyalar/24/cam.gif

son olarak babamın bir fikrini sizlerle paylaşmak istiyorum oda şu geminin resminde sağda bir projektör görevi gören bir kapak var bana bu fikir çok orjinal geldi kapağın arkasına iki delik delip telleri geçiriyorsunuz ve bi başka teldende ayak yapıyorsunuz minyatür bir projesiyonunuz oluyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder