10 Şubat 2012 Cuma

Çakmak Tüpleri(bütan)


çakmak tüpleri benim çok yünlü bulduğum bir şey. birçok projemin içinde yer almışlığı vardır ve eğlencelidirler de
ençok işinize yarıyabilecek kullanım alanı deodarant yada benzeri basınçlı tüplerde bazen gaz biter ama içinde sıvı kalır bu durumlarda bir çakmak tüpünden diğer tüpe kısa ve uygun çapta bir hortum ile gaz aktararak basınçlı şişenin içindeki maddeyi çöpe atmamış oluruz hortum konusuna gelince en kolay temin yolu eczanelerde nerdeyse bütün eczanelerde bulunan serum takımlarının hortumu işinizi görür.

çakmak tüplerini patlakmakda eğlencelidir ama tedbiri elden bırakmamak şartıyla aksi takdirde istenmeyen sonuçlar yüzünden eğlence kabusa dönebilir tüpleri ateşe atarak patlakmak çok tehlikelidir tüpü tutan tenekenin patlamasına sebep olacak kadar bir basınç birikir içinde (tahminimce 30 bar) ve birden ortalığa saçılar ortalıkda ne varsa fırlatır atar

ben uzakdan bir ateşin yanında (içinde değil) tüfek yada benzeri bişey ile patlatılmasından bahsediyorum bu şekilde sadece tüpün içindeki gaz 5 bar civarındaki bir basınç ile tahliye olur ve tutuşur 10m ötesine dahi pek bir etkisi olamaz ama siz yinede biraz mesafeli durun derim

bu çakmak tüpü patma işi atıcı arkadaşlar arasında "patlayıcı ummanı" lakabı almama sebep oldu

bunlar ilk denemelerim



buda "patlayıcı ummanı" lakabımı aldığım gün



son olarak (en azından şimdelik)
zararsız şaka mahiyetli bir oyuncak diyebileceğimiz birşey daha
neyse kalanı videoda mevcut zaten



cık cık cık
yazcam yazcam diye aklımdaydı ama unutmuşum sonradan ekledim
mythbusters ekibi bir bölümünde deteranlı su içine metan gazı basmışlardı ve çok güzel birşey çıkmışdı ortaya bende ordan esinlendim ama sorun şu bende metan gibi havadan hafif bir gaz yok buda tam istediğim gibi bir sonç almamı engelliyor olsun ben yinede bütan gazı ile denedim fena olmadı




aklımın bir köşesinde elektroliz projesi var olurda bir gün gerçekleştirir isem bu sefer hidrojen basacam o çoook güzel olacak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder