10 Şubat 2012 Cuma

Ev Yapımı Havalı Silah Homemade Pneumatic Airgun


yavaş yavaş kafamdaki planları uygulamaya geçiriyorum işe bunun ile başladım
projemin bir çok versiyonu mevcut daha dorusu sürekli yeni eklentiler yaptım durdum aklımda son bişey kaldı ama o biraz bekleyecek ilk hali can sıkıntısı anında birkaç parça bişey ile yapılan bir çalışma



basıncı çakmak tüpünden alıyor içindeki gaz bütan gazı sıvalşıtığı için bir hendikap içinde birincisi çok fazla atış yapılabiliyor ve basınç sabit kalıyor çünkü gaz tüketildikçe yenisi kaynıyor bu durumun kötü yanı ise basınç sabit artmıyor hava sıcaksa biraz fark ediyor ama çok önemli değil o

ikinci halinde bir pompa ekledim silaha biraz gürültülü ve yavaş oldu ama hızı ve gücü oldukça arttı ve uzun kısa namlu seçeneği ekledm gerçi bi farkları yok ama



bu arada mermi olarak havalı tüfek pelleti 5.5mm namlu olarakda aliminyum boru hırdavatcılarda taharet borusu olarakda satılır üzerinde dürbün vari bir aparat var ama süs gibi bişey aslında geliştirmeyi düşündüm ama yarım kaldı
buda birkaç atış



silahda basınç önemli güç basınç ile orantılı ben 10 bara kadar kullandım 15 barda denedim ama hortumlar ayrılmaya başladı tesisat sağlam ise 15 bar çok rahat kullanılır
pompa normal araba pompası kullanılırken dikkat edilmesi gereken iki husuvar biri çok ısınıyor olması buna dikkat etmekde yarar var bir diğer konu elektirik 12v ile çalışıyor ama çok amper çekiyor boşken 2 basınç arttıkça 8 e kadar gördüm normal adaptörler ile olmaz bu yükü kaldırcak bişey olmalı ben bilgisayar psu'su kullandım fazlası ile işimi gördü

bir diğer aşamada ise kundak ve bir lazer takıldı kundak bir pp borudan bozma bişey lazerde oyuncak sıkıca sallasan silahı ayarı bozulcak cinsden ama iş görüyordu sonra çıkardım



bi sonraki aşamanın videosu yok proje hala bu aşamada
güzelbir kundak yaptım ve boyadım enerjiyi yine sıvı bütandan alır hale getirdim böylece daha portatif oldu namluyu değiştirdim mermi olarak 5.5 mm örgü şişinin kesilmiş başını kullanmaya başladım






kafamdaki son aşamada basınç kaynağı olarak 1 kglik yangın söndürme tüpü kullanacam 15bar basın ile ne portatiflikten ne de güçten ödünç verecem

17 yorum:

  1. Videoda kullandığınız tetiğin adı nedir?

    YanıtlaSil
  2. tetik özel bir mekanizma değil basılı tuttugunuz sürece hava salıyor sanayilerde komrasörlerin hortumuna takılan hava tabancası tırcılarda falanda oluyor

    YanıtlaSil
  3. Tamam bir de bana 1 tane yollarmısınız bundan PTT ile bu olmazsa malzeme listesi ve açıklamalı yapılışını yazarmısınız

    YanıtlaSil
  4. malzemelerin gayet detaylı yazdığını düşünüyorum namlu hırdavatcılarda bulunan taharet borusu tetik sanayilerde veya yapı marketlerde(tekzen praktiker koçtaş) bulabileceğiniz hava tabancası mermi av bayilerinde bulunan havalı tüfek saçması(5,5) gerisi sizin hayal gücünüze kalmış

    YanıtlaSil
  5. Peki ordaki kompresör kaç tl ve ya sizin kullandığınızın markası vb. ne?

    YanıtlaSil
  6. mehmet bey pompa arabaların çakmağına bağlanan 12v tekerlek pompası silahın hava tankı da hortumu hortumdaki hava bir atışa yetiyor bloğumda mail adresim mevcut bana oradanda ulaşabilirsiniz daha detaylı yardımcı ourum

    YanıtlaSil
  7. Taharet borusu bum mu ? :

    http://www.tekzen.com.tr/newsite/prd-824857001-taharet_cubugu_100_cm_aluminyum_fleksi.aspx

    YanıtlaSil
  8. aynen linkteki ürün arkasındaki hortumu çıkarıp namlu olarak kullanabilirsiniz

    YanıtlaSil
  9. Beyler Hava TAbancasını
    Nasıl ÇAkmak Tüpüne Bağlıyor

    YanıtlaSil
  10. o araya bir adaptör yapmanız gerekiyor ben çakmak tüpüne uygun bir hortum ve o hortumu icine alabilen ikinci bir hortumu iç içe geçirerek bir adaptör yapmıştım ince hortumu tüpe kalın hortumu da tabancanın yanında gelen hortum girişine uyuyordu sızdırmazlık içinde her yerini japonla yapıştırıp telle sıkmıştım tam sızdırmazlığı sağlamak zor ama üç dört denemede halletmiştim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu video ile anlatabilirmisiniz ?

      Sil
    2. http://www.sahibinden.com/ilan/is-makineleri-sanayi-sanayi-endustri-makineleri-astro-plastik-kisa-hava-tabancasi-kdv-dahil-130877033/detay bu olurmu sizin anlattıgınız seye

      Sil
    3. o ilandaki tetik uygundur çok rahatlıkla bulabilirsiniz benzeri şeyleri

      Sil
  11. Güzel bir çalışma, açıklamalar yaptığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. sizin ilk yapım asamasında gaz tupunu taktıgınız ve tetige bastıgınız sey nedir nerde bulabilirim bide atındaki gaz taktıgınız ınce bir pibetdden daha kucuk br sey onu nasıl bagladını o tetik olan seye ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabancanın girişi ile tüpün sibobu arasına bir adaptör yapmanız gerekiyor buda daha çok sizin el becerinize kalmış bişey çünkü sızdırmaz bi adaptör olması gerekiyor ben inceden kalına 2 3 hortumu iç içe sokarak yaptım ama sonrada kelepçe ve kimyasallar ile sızdırmaz hale getirdim

      Sil